Centre for Research on Discretion and Paternalism Bergen

Video: Professor Dag Ø. Nordanger held a presentation titled: “How expressions of traumatic experiences can be misinterpreted by Child protection services and others”.

The focus of the presentation was on how children who have experienced significant adversity are easily overlooked because their difficulties are misunderstood or interpreted as something else.

Professor Dag Ø. Nordanger is a psychologist at RVTS Vest and a professor at OsloMet. His research and dissemination have been central to professional development in Norway regarding the understanding of traumatized children’s needs. Nordanger has received awards for his work in this field and is a sought-after speaker. His expertise includes how caregiving experiences can impact children’s brain development and functioning, both positively and negatively.

Barnevernfrokost: Hvordan uttrykk for traumeerfaringer kan mistolkes av Barnevernet og andre

Video: Professor Dag Ø. Nordanger holdt en presentasjon med tittel: “Hvordan uttrykk for traumeerfaringer kan mistolkes av Barnevernet og andre”.

Presentasjonens fokus var på hvordan barn som er utsatt for store belastninger lett overses fordi vanskene deres misforstås eller tolkes som noe annet.

Professor Dag Ø. Nordanger er psykologspesialist ved RVTS Vest og professor ved OsloMet. Hans forskning og formidling har vært sentral for fagutviklingen i Norge når det gjelder forståelsen av traumatiserte barns behov. Nordanger har blitt prisbelønnet for sin formidling på området, og han er en ettertraktet foredragsholder. Hans kompetanse inkluderer hvordan omsorgserfaringer kan påvirke barns hjerneutvikling og fungering, både positivt og negativt.