Loading Events

« All Events

Barnevernfrokost: Praktisk juss i barnevernsstudiet – erfaringer fra HVL

May 3 @ 09:00 - 09:45

Barnevernet må ivareta en rekke juridiske forpliktelser i sitt arbeid, og grunnlaget for dette legges i studiet. I fjor strøk nesten halvparten av masterstudentene i barnevern og barnevernsarbeid over hele landet – men på Høyskolen på Vestlandet sto alle studentene. Høyskolelektor og jurist Karen Reimers er ansvarlig for emnet Rettsanvendelse i barnevernsarbeid ved HVL, og vil på denne utgaven av Barnevernfrokost fortelle om hvordan de har jobbet med trening i den juridiske metoden, i tillegg til hva en kan forvente av jusskompetansen til fremtidige barnevernsarbeidere. Dette er høyst relevant kunnskap for de som forbereder studentene på fremtidig arbeidsliv, de som skal ta imot disse studentene etter uteksaminasjon, og de som vurderer å selv oppdatere sin jusskompetanse. Det blir, som alltid, tid til spørsmål.

Hvordan delta på Barnevernfrokost

For å delta på webinaret klikker du lenken under og følger instruksjonene. Vi anbefaler å laste ned Zoom-applikasjonen på forhånd.

Zoom-link: https://uib.zoom.us/j/61257829447?pwd=RFB1ZGd6Vyt5L2xhdzJGN3MyV2U3dz09

Barnevernfrokost er en åpen webinar-serie om barnevern og barns rettigheter. Serien arrangeres av Centre for Research on Discretion and Paternalism (UiB) i samarbeid med Bergen kommune – Etat for barn og familie og Centre on Law and Social Transformation (UiB).

Date:
May 3