Barnevernfrokost: Hvordan uttrykk for traumeerfaringer kan mistolkes av Barnevernet og andre

16. June 2023 @ 09:00 - 09:45

På fredagens barnevernfrokost gir Dag Øystein Nordanger en presentasjon med tittel: “Hvordan uttrykk for traumeerfaringer kan mistolkes av Barnevernet og andre”. Presentasjonen vil fokusere på hvordan barn som er utsatt for store belastninger lett overses fordi vanskene deres misforstås eller tolkes som noe annet.

Dag Øystein Nordanger er psykologspesialist ved RVTS Vest og professor ved OsloMet. Hans forskning og formidling har vært sentral for fagutviklingen i Norge når det gjelder forståelsen av traumatiserte barns behov. Nordanger har blitt prisbelønnet for sin formidling på området, og han er en ettertraktet foredragsholder. Hans kompetanse inkluderer hvordan omsorgserfaringer kan påvirke barns hjerneutvikling og fungering, både positivt og negativt.

Hvordan delta på Barnevernfrokost

For å delta på webinaret klikker du lenken under og følger instruksjonene. Vi anbefaler å laste ned Zoom-applikasjonen på forhånd.

Meeting ID: 623 3879 9290

Passcode: ZVRi3zAw

Barnevernfrokost er en åpen webinar-serie om barnevern og barns rettigheter. Serien arrangeres av Centre for Research on Discretion and Paternalism (UiB) i samarbeid med Bergen kommune – Etat for barn og familie og Centre on Law and Social Transformation (UiB).

16. June 2023

(Styrerommet (17.103), Christies gate 17, University of Bergen