Barnevernfrokost: Rettssikkerhet for barn i barnevernet – Marit Skivenes

30. September 2022 @ 09:00 - 09:45

Regjeringen har nedsatt Barnevernsutvalget som skal vurdere tiltak for å styrke rettssikkerheten i alle ledd av barnevernets arbeid, fra undersøkelsesfasen til ettervernsfasen. Marit Skivenes er leder for utvalget og vil i dette foredraget presentere sentrale utfordringer i norsk barnevern som utvalget arbeider med.

Skivenes er professor i statsvitenskap ved Universitetet i Bergen og senterleder ved Centre for Research on Discretion and Paternalism. Hun er anerkjent som ledende innen internasjonal barnevernsforskning.

Barnevernfrokost er en åpen webinar-serie om barnevern og barns rettigheter. Serien arrangeres av Centre for Research on Discretion and Paternalism (UiB) i samarbeid med Bergen kommune – Etat for barn og familie og Centre on Law and Social Transformation (UiB).

30. September 2022

DIPA